Koolitustarkvara lahendus Warp VR-teenusena aitab ettevõtetel tegeleda oskustelünkadega
By Rene Mittin BlogiIBM-i andmetel võivad maailma 12 suurima majanduse enam kui 120 miljonit töötajat automatiseerimise tõttu vajada järgmise 3 aasta jooksul uusi koolitusi/oskusi.
Ja kuigi ettevõtete juhid möönavad seda oskustelünka ning ohtu, mida see endast kujutab, peab enamik neist tegema tavapärastest värbamis- ja koolitusstrateegiatest veel sammu edasi.
Koos COVID-19 pandeemiaga hakkab see muutuma. Paljud ettevõtted olid sunnitud kasutama kaugtööd ning nad on hakanud mõistma virtuaalsete koolitusprogrammide potentsiaali.
Virtuaalreaalsuse koolitustarkvara ettevõtted, nagu Warp VR, loovad lahendusi, mille iga ettevõte saab kergesti omaks võtta. Me küsitlesime Danny de Bruijni, ühte Warp VR-i kaasasutajat, et saada VR-koolitustööstuse ja nende tarkvara kui teenuse lahenduse kohta rohkem teada.
1. Miks te asutasite Warp VR-i? Mis on teie missioon?
Meie Warp VR-is usume interaktiivse ja kaasava lugude jutustamise muutvasse võimesse.
Mina alustasin oma ettevõtjateed omaenda videoproduktsioonifirmaga. Peagi sain aru lugude jutustamise väest. Hea lugu võib meid sügavalt liigutada, nii et me ei saa kohe arugi, miks. See on üks väheseid viise, kuidas me pääseme alateadvusesse.
Samuti aitavad lood inimestel asju hõlpsasti meelde jätta.
Näiteks organisatsioonipsühholoog Peg Neuhauser leidis, et hästi räägitud loost õpitud teavet mäletatakse täpsemalt ja säilitatakse mõtteis märksa pikemat aega kui üksnes faktidel ja arvudel põhinevaid fakte.
Warp VR-i missioon on anda kogu maailma ekspertidele võimalus saada iseenda paremaks versiooniks. Kui muuta inimesed koolituse käigus teadlikuks nende valikute tagajärgedest, saavad nad ise proovida, kuidas olla konstruktiivsem ja mida nad oleksid saanud teha teisiti.
Interaktiivse 360-video abil võimaldame ettevõtetel, nii väikestel kui ka suurtel, luua kõigisse olukordadesse sobivaid õppekogemusi. Meie videod hõlmavad päris inimesi, päris olukordi ja päris tundeid. Neid kaasavaid koolitusstsenaariume saab hõlpsasti luua meie kasutajasõbralikul ja veebipõhisel platvormil Warp Studio. Need tehakse mobiilirakenduste kaudu kohe kättesaadavaks ja need loovad tulemuslikkuse jälgimiseks analüüsiandmeid.
2. Mis on suurimad probleemid, millega ettevõtted VR-koolitustel silmitsi seisavad?
Tänu arvutitele ja telefonidele on e-õpe juba laialdases kasutuses, et koolitada inimesi igal ajal ja igal pool. E-õpe on koolitusvaldkonda suuresti muutnud. Aga see mõtteviis võib praegu olla piirav, kui loojad või koolitajad mõtlevad kaasavate tehnoloogiate abil õppimisele.
Suurte e-õppe kogemustega juhendajad viivad inimesi VR-i abil teise kohta või teise olukorda. Näiteks saate oma peakomplekti pähe panna ja sattuda restoranikööki. Erinevate nuppude abil saate teavet eri viisidel, näiteks tekstina, pealeloetuna, piltidena ja 2D-videotena.
Aga inimesed õpivad kõige paremini ise tehes, kukkudes ja jälle püsti tõustes, tehes vigu ja saades tunda tagajärgi. VR annab teile võimaluse võtta osa, mitte olla lihtsalt vaataja. Selle asemel et saata teile nupuklõpsamise peale teavet, peaks VR võimaldama teil loo kaudu kogeda. See ei peaks üksnes õpetama, mida teha, vaid ka seda, miks ja kuidas teha, nii et te muutuksite selle loo osaks.
Lisaks ei ole videoproduktsioonifirmadel ja juhendamisdisaineritel alati tehnilisi oskusi rakenduste loomiseks, et koolituskursusi oma klientidele välja jagada.
Teiseks keeruliseks aspektiks on osutunud kaasavate õpilahenduste muutmine oma koolituspakkumiste osaks. Kuidas ma saan oma töötajatele luua parima kasutuskogemuse? Teie kui ettevõte ei soovi, et teie töötajad orienteeruksid 13 rakenduse ja 11 veebisaidi vahel. Siin tulebki mängu õpihaldussüsteem: keskne platvorm, mis toetab töötajaid nende õppetegevuses. Seda saab rakendada internetis, aga ka klassiruumis, et muuta see suurema programmi osaks. VR peaks olema osa kombineeritud pakkumisest, millest lähtuvad ka meie õpihaldussüsteemi integreerimisvõimalused, ning pühendumus kliendi edule algusest lõpuni.
Neid probleeme lahendame Warp Studioga. See hõlmab meie filosoofiat uute õppimisviiside kohta ning suutlikkuse kohta stsenaariume hõlpsasti luua ja levitada.
3. Mis laadi koolitused on sobilikud VR-ina pakkumiseks?
Warp Studio võimaldab teil luua mis tahes liiki stsenaariume. Saate need kategoriseerida kolmeks järgmiseks stsenaariumiliigiks.
- Tutvustav ringkäik koos giidiga. Suurepärane sissejuhatusteks. Need võimaldavad kasutajal kogeda uut asukohta, seal ringi vaadata ja keskkonda kuulata.
- Teabepõhine stsenaarium. Ideaalne võimalus, kui teil on väärtuslikku teavet, mida peate jagama paljude inimestega. See stsenaarium puudutab enamasti teabe edastamist, näiteks juhised uue masina kasutamise kohta.
- Loopõhine stsenaarium. Mõeldud aitama koolitatavaid, et nad avastaksid ja täiustaksid oma oskusi mittelineaarses haaravas loos valikute ja dilemmadega. Valikud viivad erinevate tulemusteni. Ja kasutatakse mängustamisviise, näiteks 1- kuni 5-tärni hinnanguid, et julgustada koolitatavaid aina paremaks muutuma.
Näeme nendes stsenaariumiliikides igasuguseid teemasid: ohutus, evakueerumine, uue masina tutvustus, halbade uudiste teatamine, kuidas tulla toime vihase kliendiga või koguni pangarööviga. Saate need liigitada kaheks oskustekogumiks: pehmed oskused ja kõvad oskused. Mõlemat saab kaasavas õppekeskkonnas väga hästi treenida.
4. Milline on töövoog, kui kasutada oma virtuaalreaalsuse koolitustarkvara?
Kuna me usume lugude jutustamisse nii tugevalt, alustame samamoodi, nagu toimitakse filmi käsikirja kirjutamisel. Me määrame kindlaks õpieesmärgid ja ehitame selle ümber loo. Mida peaksid koolitatavad olema õppinud, kui nad oma VR-peakomplektid ära võtavad? Püüame panna koolitatavad võimalikult realistlikku olukorda.
Siis läheme Warp Studiosse. Stsenaariumide loomine Warp Studios on sama lihtne nagu lohistamine ja kukutamine meie kasutajasõbralikus voogdiagrammi tööriistas. Saate luua stseene ja ühendada need mittelineaarse loo kujundamiseks. Ühe alguspunktiga võib teil olla mitu lõppu. Meie platvorm toetab selle disainimisprotsessi ajal koostööd kolleegidega mis tahes asukohas, et luua kõige tõhusam stsenaarium.
Järgmise sammuna sisestate filmitavad üksikasjad. Kui see on tehtud, saate stsenaariumi eksportida kaadrite loendina, nii et teate täpselt, mida filmida. Seejärel saate VR-kaamera, näiteks Insta360 Pro 2 ja näitlejate abil filmida tegelikes asukohtades ülirealistliku loo.
Pärast filmimist ja järeltöötlust laadite oma videod Warp Studiosse üles. Lingite videod oma varemloodud stseenidega ja lisate interaktiivsed elemendid. See võimaldab koolitatavatel teie loos otsuseid teha. Katsetate stsenaariumi ja viimistlete seda, et see avaldada.
Kui stsenaarium on avaldamiseks valmis, siis valige, millised koolitatavad seda stsenaariumi võivad mängida. Kui nad mängimist alustavad, saadetakse kõik andmed Warp Studiole tagasi. Nüüd saate analüüsida, kuidas stsenaariumi mängitakse, ja stsenaariumi vajadusel täiustada. Stsenaariume saab laadida kõigisse mobiilseadmetesse.
5. Milliseid näpunäiteid saate pakkuda ettevõtetele, kes kavatsevad alustada VR-koolitustega?
Esiteks peavad teil hea koolituseesmärgi ja stsenaariumi süžee väljamõtlemiseks olema laua taga õiged inimesed. On neli erinevat oskustekogumit: juhenddisain, valdkonna asjatundja, VR-koolituse spetsialist ning viimaks keegi, kellel on kogemusi 360˚-videotootmisega.
Hankige uue projekti alguses õiged inimesed. Meie ülemaailmne kogukond Warp Expert oskab aidata teil valmistuda või teid selles protsessis toetada.
Kirjutamine ja filmimine on alles algus, et saada töötajad mängima virtuaalreaalseid koolitusstsenaariume. Puuduv pusletükk on nende stsenaariumide rakendamine. Kuidas pääsevad töötajad stsenaariumidele juurde? Milliste seadmetega nad mängivad? Ja kuidas te analüüsite, mida nad on mänginud? VR-koolitusstsenaariumide rakendamisel peate mõtlema nendele kolmele sammule: kasutuselevõtt, levitamine ja analüüs.
Me lõime oma Warp Academys veebi-baaskursuse, et aidata teistel luua kõige tõhusamaid interaktiivseid loopõhiseid stsenaariume. Sellel praktilisel kursusel õpite, miks VR ja õppimine omavahel nii hästi sobivad, saate mõningaid näpunäiteid stsenaariumi kirjutamise kohta ning kogete hämmastavaid VR-koolitusstsenaariume. Mis on aga kõige parem – see kursus on praegustel seninägematutel aegadel tasuta!
6. Kuidas valida VR-kaamerat VR-koolituste filmimiseks?
Meie oleme palju kasutanud kaamerat Insta360 Pro ja ligikaudu aasta aega tagasi läksime uute funktsioonide tõttu üle kaamerale Insta360 Pro 2. Seda on lihtne kasutada ja see on professionaalidele suurepärane kaamera.
Proovisime varem kasutada ka mõningaid muid kaameraid, aga viimaks valisime järgmiste funktsioonide pärast välja Insta360 Pro 2.
- Videopildi kvaliteet. Saab suurel bitikiirusel filmida lahutusega 8K (ja 3D-na). Oluline on märgata pisiasju näitleja näoilmetes ja tajuda stseeni emotsiooni.
- Koostekvaliteet. Kaamera tundub kompaktne ja töökindel. Me võtame kaamera kaasa igale poole, nii et see peab taluma ka lööke. Kaameraga on kaasas ka kena ja tugev kohver.
- Kaugelenägemisvõime (Farsight). On väga oluline, et filmitut saaks jälgida reaalajas. Ma ütleksin, et see on asendamatu funktsioon. Tänu funktsioonile Farsight saame pilti jälgida reaalajas, hea kvaliteediga ja kaugelt.
7. Kuidas saavad VR-koolituslahendused aidata ettevõtetel kohaneda COVID-19 pandeemiaga?
COVID-19 tõttu pidid paljud ettevõtted sukelduma otse kaugtöösse ja -õppimisse. Ettevõtted ja nende töötajad sisenevad tagasipöördumise ja uue normaalsuse leidmise etappi. See on kaasavate koolitusstsenaariumide loojatele tohutu võimalus, nii ettevõtetesiseselt kui neist väljaspool. Töötajaid tuleb ikka koolitada, aga näost-näkku on see keeruline suhtlemisdistantsi suuniste tõttu ning piiratud juurdepääsu tõttu tegevuskohtadele ja näiteks näitlejaid hõlmavatele koolitusolukordadele. Aga rollimänge saate VR-koolitusel ikka mängida; see pakub kõigis olukordades sobivaid kaugõppimisvõimalusi.
Samuti seisavad ettevõtted silmitsi rahamuredega. Koolituste oluline kulutegur on sageli logistika ja kavandamine. VR-koolitus on kulutõhus, alates selle isetegemisest kuni võimaluseni koolitada kus tahes ja millal tahes.
VR-koolitusstsenaariumide filmimine pandeemia ajal võib aga olla probleemne. Aga oleme ise kogenud, et see on siiski võimalik! Kaamera Insta360 Pro 2 funktsiooniga Farsight saame ühendada reaalajas voo sülearvutiga ning ühendada ka lisakuvari, nii et filmimist saab reaalajas jälgida mitu inimest.
On väga oluline, et filmitut saaks jälgida reaalajas. Insta360 Pro 2 funktsiooni Farsight jälgimissüsteem on asendamatu funktsioon.
DANNY DE BRUIJN, WARP VR
Õigesti valmistudes saate COVID-19 ajal filmides täita kõiki eeskirju ja ohutusjuhiseid. Püsige lainel ja peagi saate meie järgmisest blogist Warp VR-i veebisaidil teada, kuidas me seda tegime! Samuti liituge meie uudiskirjaga ning LinkedIni vooga – nii saate pidada järge, kuidas me kiirendame kõigile mõeldud kaasavat õppimist praegustel seninägematutel aegadel ja ka edaspidi.
Allikas: Insta360 blogi (article in English).