Moefoto töötuba tuleb Tallinnas läbi viima fotograaf Miss Aniela

By in
238

Neljapäeval, 07. aprillil 2016 toimub Tallinnas Suurbritanniast pärit fotograafi Miss Aniela moefoto töötuba. Palusime tal lühidalt tutvustada oma vaateid tänapäevasele moefotole ja avada töötoas toimuvast.

Miss Aniela ei kahtle, et moeteadlikkus tuleb fotograafile kasuks. Mida põhjalikumalt fotograaf mõistab moeajaloo erinevaid ajastuid, seda osavamalt on tal võimalik oma ideid ellu viia. Siiski usun ka sellesse kui lasta stilisti teadmistel ja kogemustel siinkohal võimust võtta ja fotograafil olla lihtsalt fotograaf kaameraga, kelle ülesandeks on valmis saad lõplik foto sellest stiliseeritud objektist. Fotograaf peab olema see, kellel on konseptsioon ja kes loomingulist protsessi juhib. Miss Aniela on segu nii stilistist kui fotograafist. Mood huvitab teda ja ta annab stilistile teada oma ootustest. Miss Aniela ja tema produtsendist partner Matt teevad ideekollaaže, piltlugusid ja eelkokkuvõtteid, et saavutada pildistamise ajaks oma idee. Nad hindavad väga ka spetsiifilisi moetöötsuse teadmisi, mida nad saavad stilistidelt ja disaineritelt, kes selle kaudu aitavad protsessi alustada ja viimistleda lõpptulemust.

Oma töötoas keskendub Miss Aniela nii stilistikale kui fotografeerimisele. Ta selgitab, kuidas ideed tekitavad, kuidas ideekollaažid ja eelkokkuvõtted kokku jooksevad. Kuna see kõik on osa pildistamisest sarnaselt praktiliste tehnikatega. Pildistamise ajal püüab ta selgitada, mis toimub tema mõtetes ja kuidas ta suhestub ühe või teise kaamera nurgaga ning valgusega. Eraldi teemana tuleb ka juttu fotode järeltöötlusest.

Selles töötoas juhendaja soovib, et osalised vaatleksid protsessi ilma, et nad ise pildistaksid. Ta usub, et sellisel viisil saavad inimesed kõige rohkem kasu sellest, mida neile näidatakse. Põhjus on, et fotograafi kaamera  positsioon ja valgus on sobivad vaid ühele pildistavale inimesele, mitte mitmele korraga. “Paparazzi stiilis” pildistamisel on limiteeritud kasulikkus ja see takistab osalejatel täie tähelepanuga mõista protsessi.

Võttekoht mõjutab fotograafi mõttekäiku tulemuse poole liikumisel päris kindlasti. Kui fotograaf näeb võttekohast enne pildistamist fotosid, siis tal hakkab juba eelnevalt mõte liikuma sellele, kuidas luua fotot. Miss Aniela suunab enamasti teatud osa energiast pildistamise aluseks oleva eelkollaaži teostamisele. Pildistamise ajal võib sageli tekkida inspiratsioon. Näiteks kasutada mõnes võttekohas ka rekvisiite või taustaseinu, mis tulemusele lõplikult viimistluse annaksid. Ka järeltöötluses jätkab fotograaf võttekoha tõlgendamist – selle arhitektuuri, värve, detaile tema valitud kaadrites, kompositsioonis – kõike selleks, et tulemus oleks meeldiv nii modelli silmas pidades kui seda keskkonda, milles ta asub.

Fotograafi partner Matt ja ta ise on küllaltki ühel lainel selles osas, mis neid inspireerib. Nad ammutavad pidevalt inspiratsiooni asjadest, mis erutavad paljusid, nagu näiteks muinasjutud, kaunid suured kleidid ja paljud huvitavad naiselikud detailid moemaailmas. Aga see, mis fotograafide evolutsiooni iseloomustab, on pidev tõmme uute ideepuhangute poole ja värskete visioonide juurde, mida “ei ole varem tehtud”. Näiteks tema “Sürreaalse moe” seerias tundis Miss Aniela tõmmet teha midagi, mida ma ei ole varem isegi näinud. Ta võttis klassikalise maali elemente ja sulatas need oma kompositsiooni. Samas on see ka kummaline, kui on seeria pilte, mille autoriteks on märgitud moemeeskond ja millel on maali dimensioonid, nagu selle seeria puhul. Kui püüda juhinduda samaaegselt maalikunsti kui moe tavadest, siis võib see muutuda vastuvõetamatuks mõlemale poolele ja ajada segadusse nii galeristid kui moemaailma inimesed. Miss Aniela püüab mõlema puhul jälgida oma instinkte. Ta ei soovi endale võtta mingisugust kohustust jälgida trende ja moebrände, ta lähtub alati iseenda vaistust.

Loe lisaks

54321
(0 votes. Average 0 of 5)
Leave a reply