Esilekerkivate makrovõtete tegemine koos Donna Crousi ja Aurélie Goniniga
By Rene Mittin BlogiTäna jagame ülejäänud kolme nippi toidu- ja värskete toodete fotograafilt Donna Crousilt ning tegevus- ja mäespordi videograafi Aurélie Goniniga ! Siin on meie kutse kasutada nende näpunäiteid …
Looge midagi eepilist
Läbi makroobjektiivi vaadates näete rohkem üksikasju. Sellise tõelise makroobjektiivi nagu NIKKOR Z MC 50 mm f/2.8 suurendussuhe on 1:1 (elusuurus). Saate pildistada väikeseid objekte – iga detail on taasesitatud täiuslikult ja teravalt.
Aurélie ütleb, et makroobjektiiv „võimaldab teil näidata seda, mida te oma silmadega ei näe”. Teil võib tekkida küsimus, mida te vaatate, kuid siis saate aru, et saate võimaluse luua midagi eepilist.
Kui olete kunagi proovinud jäädvustada äärmuslikke lähivõtteid nutitelefoni või lihtsa suunamis- ja pildistamiskaameraga, mitte makroobjektiiviga, siis olete märganud, et teravustamine muutub objektile lähemale jõudes uduseks. Võimalik, et olete pidanud isegi soovitust kaugemale tagasi astuma, enne kui olete saanud terava pildi teha. Sellistel objektiividel nagu NIKKOR Z MC 50 mm f/2.8 seda probleemi pole, sest see on optimeeritud makropildistamiseks. Tegelikult saate selle objektiiviga saavutada terava teravustamise isegi siis, kui objektiivi esiosa on objektist vaid 5,6 cm kaugusel!
Detailid ja tekstuur – näidake, mida teie silmad ei näe
Detailid ja tekstuur on toidufotograafias väga olulised ning sellise makroobjektiiviga nagu NIKKOR Z MC 50 mm f/2.8 jäädvustas Tenerifel Auréliet nii lummanud nähtamatu ilu.
NIKKOR Z MC 50 mm f/2.8 saate kasutada mis tahes Nikon Z-kaameraga, olgu see siis täiskaaderkaamera, näiteks Z fc, Z 5, Z 6II ja Z 7II, või DX-formaadis kaamera, nagu Z 50.
Kui kasutate Z-seeria täiskaaderkaamerat, saate seda kasutada tavalise 50 mm objektiivina ja jäädvustada suurepäraseid maastiku-, tänavapildi- ja portreepilte või teha hämmastavaid makrovõtteid. Sama on ka DX Z-seeria kaamera puhul: objektiivi saab kasutada tavalise või makroobjektiivina. Kui te teravustate ja objektiivi silinder pikeneb, on silindril olevad märgised hõlpsasti nähtavad, kui pildistate „tõelise makro” 1:1 (elusuurus) suurendussuhtega.
Kui pildistate NIKKOR Z MC 50 mm f/2.8 Z-seeria DX-peegelkaameraga, on teie piltidel nn DX-kärpimine. See tähendab, et saate võtteid, mis näevad välja nagu need oleksid pildistatud pikema fookuskaugusega. NIKKOR Z MC 50 mm f/2.8 puhul saate 75 mm kärpimise – see sobib suurepäraselt pea- ja õlaportreede tegemiseks või väikeste objektide kitsamaks lõikamiseks makropildistamisel.
Teine suurepärane asi NIKKOR Z MC 50 mm f/2.8 juures on see, et see on väike ja kerge: saate seda ringi liikudes hõlpsalt kaameras hoida. Saate pildistada isegi suurepäraseid lähivõtteid ilma statiivi kasutamata, kui pildistate ühe Nikon Z kaameraga, millel on kaamerasisene vibratsiooni vähendav pildistabilisaator (Z fc, Z 5, Z 6II ja Z 7II).
Leidke lähivõtete jaoks parim valgus
Soovite proovida oma kätt rikkalikult detailsete ja teravate toidupiltide loomisel, nagu Donna meie videos teeb? Asi on oma valgusallikate mõistmises.
See, kust valgus tuleb, on võtmetähtsusega. Donna ja Aurélie nimetavad seda suundvalguseks. See tähendab valgust, mis tuleb ühest suunast, mis loob esiletõstmise teie teema ühele osale ja teisest küljest kena varju. Donna ja Aurélie kasutavad muna, et näidata, kuidas objekti küljelt või pealt tulev valgus tekitab varju, mis paneb pildistama selle keskkonda – nii et te ei tee pilti, mis tundub võlts.
Nii Donna kui ka Aurélie nõustuvad, et varju tüüp, mille valgus heidab, on oluline. Donna ütleb, et silmatorkava pildi loomiseks sobib kõige paremini pehme vari – pehme varju jaoks aga tahate pehmet valgust.
Tekstuur ja mõõtmed on olulised ka toidufotograafias. Proovige oma objekti erinevate nurkade alt ja näete, kuidas valgus muudab oma välimust. Esivalgustus loob tasase, kahemõõtmelise võtte. Külgvalgustus muudab mõõtmed ja tekstuurid tõeliselt esilekerkivaks.
Videograafia jaoks meeldib Auréliele ka taustvalgustus, mis on tema sõnul suurepärane esiletõstmiste ja varjude jaoks. Donna armastab teatud tüüpi toidu puhul või šampanjaklaasi sügavuse ja läbipaistvuse näitamiseks ka taustvalgustust.Valgustus, mida te lõpuks kasutate, sõltub sellest, mida soovite saavutada. Oluline on enne võtte seadistamist katsetada ja leida oma ideaalne valgus.
Nipp 3/5: Munatest
Huvitav, kus on kõige parem oma uut objektiivi proovida? Kas soovite näha, kuidas valgustus teie objekti mõjutab? Donnal on olemas lihtne test.
Liigutage muna oma maja või pildistamisala ümber. Pildistage seda eest ja küljelt tuleva valgusega ning taustvalgustusega. Varsti näete, kuidas erinevad valgusallikad muudavad muna iga kord erinevaks. Nagu Donna ütleb, võib teie pere arvata, et olete hull, kuid see on suurepärane võimalus avastada, kuidas valgus teie objekti mõjutab.
Osav makrofotograafia – komponeerige nagu professionaal!
Pildid Nikon Z 7II + NIKKOR Z 50 mm f/1.8 S @ 50 mm, 1/4 s, f/5,6, ISO 100, autorid Donna Crous ja Aurélie Gonin.
Makrofotograafia värvid võivad olla uskumatult kaasakiskuvad ja puuviljade paigutamisega pilkupüüdvale taustale mängimine on lihtne, kuid tõhus viis oma kompositsioonioskuste lihvimiseks.
Vaadake meie videost Donna näpunäiteid värvide ja negatiivse ruumiga komponeerimise kohta. Negatiivne ruum tähendab lihtsalt seda, et annate subjektile hingamisruumi, jättes kompositsiooni elementide vahele ruumi. Näete, kuidas Donna asetab mõnele kohapealt leitud plaadile kauni tsitrusviljade paigutuse. Viljade ja plaatide täiendavad värvid muudavad pildi tõeliselt elavaks. „Proovige asetada puuviljad poolringi,“ soovitab Donna – nii, et silm võib liikuda mööda mõningat negatiivset ruumi. See silmaliigutus aitab tõmmata teid natüürmorti.
Liikumatu teema filmimine – eri vaatenurgad räägivad lugu
Loomulikult ei pea te lihtsalt pildistama. Meie videos näitab Aurélie meile, kuidas saate loo jutustamiseks filmida erinevate nurkade alt ja et saate luua liikumist isegi siis, kui filmite mõnda liikumatut teemat, näiteks toitu.
Vaadake segmenti, kus Aurélie filmib taldrikut lingua de fusco (tulekeel) ubadest – need on hämmastava välimusega punased ja valged kaunad. Fookuse muutmiseks esimeselt oalt viimasele nihutab Aurélie oma fookustasandit lihtsalt objektiivi fookusrõngast keerates. Seda saate teha ka oma Nikon Z kaameraga puuteekraani abil – teravustamispunkti muutmiseks puudutage ülekattega ruute, mis näitavad kõiki erinevaid fookusvaldkondi.
Terav pildistamine 101: leidke oma fookustasand
NIKKOR Z MC 50 mm f/2.8 aitab teil saavutada üliteravaid, detailidest pakatavaid makrovõtteid. Selle habemenoa teravusega välimuse leidmine ja hoidmine võib olla väike väljakutse – eriti kui olete alustanud nutitelefonist, mis teeb teie heaks kõik ära! Ärge aga muretsege. Järgige neid lihtsaid reegleid ja te pildistate teravalt väga lühikese ajaga.
Teravustate fookuse objektile ja vajutate päästikule – õige? See on õige! Kuid makromaailmas võib isegi väike kaamera positsioonimuutus muuta fookuspunkti nii palju, et kaotate jäädvustatud detailid. Võibolla keskendusite silmadega täpselt putukale, vajutasite ainult katikut ja avastasite, et tegite tema tagumisest jalast äärmiselt terava pildi …
Selle põhjuseks on midagi, mida nimetatakse fookustasandiks. Fookustasand on kahemõõtmeline tasand, milles kõik on täiuslikus ja teravas fookuses. Seda on kõige lihtsam ette kujutada klaaspaneelina, mis asub kaamera ees. Teie terava fookuse punkt asub sellel klaasil. Kõik selle tasandi ees või taga olev on fookusest väljas. Mida kaugemale tasand ulatub, seda enam läheb see fookusest välja.
Terav pildistamine 101: minge teravussügavusele
Fookustasandi ümber on nii selle ees kui taga ala, kus objektid on endiselt üsna teravas fookuses. Kaugust lähima fookuses oleva objekti ja kõige kaugema fookuses oleva objekti vahel nimetatakse teravussügavuseks.
See on teravussügavus, mida soovite kasutada, et hoida oma pisikesed objektid või lähidetailid kenad ja teravad. Kui te pole makroga kursis, on suurepärane võimalus seda teha tagades, et teil on võimalikult suur teravussügavus. Teisisõnu: et kaugus lähima fookuses oleva objekti ja kaugeima fookuses oleva objekti vahel oleks võimalikult suur.
Nüüd, kui lähenete makroobjektiiviga, ei muutu teravussügavus kunagi suureks. See on alati see, mida nimetatakse „madalaks“ või „õhukeseks“. Mängimiseks on teil ainult millimeetrid. Aga kui pildistate lepatriinut või puuviljatükki ja tahate selle pead või pisiasju fookuses hoida, võib lisamillimeetri või kahega midagi muuta!
Teravussügavuse suurendamiseks suurendage f/arvu. NIKKOR Z MC 50 mm f/2.8 maksimaalne ava on f/2.8, mis on suurepärane, et saavutada mitte-makro pildistamisel ilus hägusus (bokeh). Makropiltide puhul soovite siiski tõenäoliselt kasutada suuremat f/numbrit. F/number annab teile teada, millist ava kasutate: mida väiksem number, seda suurem on ava. Suurendades f/arvu, loote väiksema ava, et valgus saaks objektiivist läbi, mis suurendab teravussügavust.
Nipp 4/5: Video filmimine? Kasutage ära oma fookustasandit
Tenerife stuudios olles teeb Aurélie külmutatud mustikatest videoklipi: selleks liigutab ta marjade kohale äärmiselt õhukese fookusala, luues tõelise vau-efekti. See nõtke fookustasand saavutatakse, liigutades objektiivi objektile väga lähedale. Kõik väljaspool seda habemenoa teravusega fookustasandit on kenasti hägune.Kui vaatate videot, näete, et Aurélie teeb seda NIKKOR Z MC 105 mm f/2.8 VR S objektiiviga ja kasutab maksimaalset ava f/2.8. Väga sarnase efekti saate saavutada objektiiviga NIKKOR Z MC 50mm f/2.8.
Liikumise lisamine piltidele – liikuge kiiresti, minge aaaeglaselt
„Liikuge kiiresti, minge aeglaselt!“ Pildistatud Nikon Z 7 II + NIKKOR Z MC 105 mm f/2.8 VR S @ 105 mm, 1/245 s, f/2.8, ISO 1250, autorid Donna Crous ja Aurélie Gonin.
Kas soovite proovida täiuslikku tuhksuhkrut, mida puistatakse küpsiste peale?
Meie Tenerife võtetel näete, kuidas Donna toob oma toidufotograafiasse liikumise, kui ta küpsistele tuhksuhkrut puistab. Oma Nikoni Z kaamera intervalltaimerit kasutades suudab ta ajastada mitu fotot. Kaamera teeb jätkuvalt nii palju võtteid, kui Donna on programmeerinud, mis võimaldab tal aega oma käed pildile saada – lisades sellega ilusa liikumistunde.Auréliele meeldis filmida ka suhkru puistamist küpsistele. Ta pildistab sama stseeni tavakiirusega ja aegluubis, sest tema sõnul on tore, kui ka tema videos on loomulikku liikumist. Menüü „Filmimine“ abil valib ta 4 x aegluubis kaadrisageduse 120 kaadrit sekundis, mis võimaldab tal tuhksuhkru langedes näidata liikumise kõiki peidetud detaile.
Nipp 5/5: Ärge kasutage filmimisel automaatset valge tasakaalu
Kui muudate filmimise ajal oma positsiooni objekti ümber – nagu Aurélie teeb, kui ta küpsiseid aegluubis filmib –, näete, et värvid muutuvad valguse muutumise tõttu. See juhtub, kui teie kaamera on seadistatud AWB (automaatne valge tasakaal) peale. See säte reguleerib automaatselt valge tasakaalu (mis tasakaalustab teie pildi värve). Pildil ringi liikudes muutub see tasakaal, sest automaatseade soovib värvide tasakaalu vastavalt erinevatele valgusallikatele tasakaalustada.
Kui soovite staatilist objekti filmida erinevate nurkade alt, pole värvide muutmine ilmselt see välimus, mida püüate saavutada! Selle vältimiseks peate vaid määrama valge tasakaalu mis tahes muule sättele peale automaatse. Siis rakendab kaamera pidevalt üht ja sama tasakaalu iga nurga alt ja teie objekti värv näeb igal pildil sama välja.Tulge sinna. Miks sinna? Kui sügavale makrosse saate minna? Näidake meile väikseimaid detaile ja väikseimaid asju tõeliselt. Süvenege oma kirgedesse ja märkige oma fotod #CreateYourLight abil, et saaksite olla meie galeriis esile tõstetud.
Article in English