Tegevus kohtub fotoga toidu pildistamisel!

By in
697
Tegevus kohtub fotoga toidu pildistamisel!

Seekord kutsume teid avastama loomingulist koostööd erinevate valdkondade ekspertide vahel! Iga teema puhul kutsume kahte eri valdkonna fotograafi uurima oma tööd ühes žanris.

Alustame Donna Crousist ja Aurélie Goninist, kes uurivad koos toidufotograafiat. Donna Crous on auhinnatud blogija ja toidufotograaf ning Aurélie Gonin on tegevusspordi videograaf, produtsent, toimetaja ja režissöör.

Läksime Tenerifele uurima, millist võlu nad võiksid luua meie esimese S-Line peegliteta makroobjektiivi NIKKOR Z MC 105 mm f/2,8 VR S kasutamisel. Mis juhtub, kui ühendate toidu pildistamiseks kaks täiesti erinevat loomingustiili?

Külmutatud mustikad, sädelevad detailid ja draakoni hing

Aurélie pildistab tavaliselt 24–70 suumobjektiiviga ja imestus tema hääles, kui ta esimest korda läbi NIKKOR Z MC 105 mm f/2,8 VR S vaatab, ütleb palju: „Selle „ilusa” objektiiviga lähedalt pildistades võite ette kujutada uut tüüpi pilte.“

NIKKOR Z MC 105 mm f/2.8 VR S on silmapaistva eraldusvõimega makroobjektiiv: see on erakordselt terav ja täis iseloomu. Z 6II ja Z 7II tundlikkus vastavalt 24,5 MP ja 45,7 MP tagab, et teil on tohutu lõuend, millele saate maalida isegi kõige väiksemate objektide üksikasjad. Ja loomulikult võimaldavad Z-kinnitussüsteemi fenomenaalsed valguse kogumise ja teravustamise võimalused erakordset esteetilist juhtimist.

Näete kõiki neid eeliseid kokku saamas, kui Donna jäädvustab jäämustikate iga sädeleva jääkristalli. Aurélie soovib teada saada, kuidas Donnal õnnestub need külmutatud mustikad nii valgeks saada. Ka teie saate seda, kui vaatate meie videot. Olge valmis seda kodus proovima: vajate sügavkülmikut ja … draakoni hingeõhku!

NIPP 1: Eestvaates terav – fookuse seadmine on lihtsam kui arvate

Nikon-toidufoto-mustikas
„Terav eestpoolt taha. Nagu Donna märgib, arvavad inimesed, et teil on vaja ainult oma ava kitsendada ja lükata see läbi f/16 või f/22. Kuid kui seadistate kaamera väärtusele f/5,6 ja kasutate fookuse seadmist, saate tegelikult palju teravama pildi.“ Pildistatud Nikon Z 7 II + NIKKOR Z MC 105 mm f/2,8 VR S @ 105 mm, 0,4 s, f/4,0, ISO 100, autorid Donna Crous ja Aurélie Gonin.

Meie videos seab Donna fookuse külmutatud marjadele, et luua pilte, mis on „kristallteravad … lõpuni“. Ta näitab meile, kuidas fookuse seadmine või fookuse nihe pole nii keeruline, kui tundub.

Nagu Donna märgib, arvavad inimesed, et teil on vaja ainult oma ava kitsendada ja lükata see läbi f/16 või f/22. Kuid kui seadistate kaamera väärtusele f/5,6 ja kasutate fookuse seadmist, saate tegelikult palju teravama pildi.

Valige lihtsalt Nikon Z kaamera menüüst „Fookuse nihutamisega pildistamine“ ja seejärel määrake soovitud piltide arv ja teravustamise sammud („sammud“). Seadistage esimene fookuspunkt objekti esiosale ja kaamera teeb ülejäänu. Kaamera nihutab piltide jäädvustamisel automaatselt fookuse eest tahapoole.

Oo, ja Donna nipp? Veenduge, et loote iga kaadrikomplekti jaoks uue kausta, nii et te ei peaks kulutama tunde, püüdes meeles pidada, millised kaadrid millises portsus on.

Tasapinnalised fotod ja kaamera täiuslik joondamine

Nikon-toidufoto-uba
Nikon Z 7 II + NIKKOR Z MC 105 mm f/2,8 VR S @ 105 mm, 1/20 s, f/5,6, ISO 100, autorid Donna Crous ja Aurélie Gonin.

Oma reprodutseerimissuhtega 1 : 1 on NIKKOR Z MC 105 mm f/2,8 VR S optimeeritud makrotööks, kuid samas on see fantastiline objektiiv detailsete portreede tegemiseks või ka pealtvaates toidupiltide tegemiseks. Meie videos teeb Donna just seda – kasutab keskmise teleobjektiivi vaatenurka, et pildistada statiivi abil kaunist natüürmorti.

Otse ülevalt tehtud natüürmortvõtet nimetatakse lamedaks fotoks ja Donna avab meile ühe oma saladustest: spetsiaalse vesiloodi asetamine kaamera välgutipessa, mis on suurepärane võimalus tagada kaamera jäämine kogu aeg joondatuks. Nagu Donna ütleb, on oluline joondust kontrollida ja uuesti kontrollida. Seadete reguleerimisel on kaamerat nii kerge paigast nihutada. Selle vesiloodiga kaamera positsioneerimise abil saate kasutada oma Nikon Z kaamera puuteekraani, et veenduda, et nurk on õige. Joondamist saate kontrollida ka kaamera ekraanimenüü suvandite kaudu ja lülitades sisse virtuaalse horisondi. Virtuaalne horisont näitab, kas kaamera on kallutatud vasakule või paremale, ja see kuvatakse pildiotsija ekraanil või monitoril.

Numbrite osas meeldib Donnale pildistada ISO-ga 100 ja avaga f/5,6 – see on tema sõnul hea üldpiltide jaoks, sest annab palju fookust ja detaile. Olenevalt talle kättesaadavast valgusest võib Donna pildistada madalatel kiirustel 1/20-ga sekundi või kauem.

SnapBridge lamepiltide jaoks

Donna ütleb, et tasapinnalised stseenid ei pea tänu Nikoni rakendusele SnapBridge jääma treeninguks. Jätke hüvasti päevadega, mil seisate püsti, kükitate ja tõusete uuesti püsti, täiustades oma võtte korraldust.

Kui vaatate videot, näete, et Donna kasutab lihtsalt nutitelefonis reaalajavaate avamiseks SnapBridge‘i, samal ajal kui ta põrandal korraldust täpsustab. Ta näeb reaalajas seda, mida kaamera tema telefoni ekraanil näeb, mis säästab teda vajadusest iga kord seadistuste tegemisel taas tõusta ja kaamera monitori kontrollida. Kui ta on pildistamiseks valmis, saab ta SnapBridge‘i rakenduse kaudu päästiku aktiveerida – tagades, et võtte tegemisel ei ole ohtu kaamerat kogemata liigutada.

NIPP 2: Katsetage ava ja kaugusega

Nikon-toidufoto-apelsin
Pildistatud Nikon Z 7II + NIKKOR Z MC 105 mm f/2.8 VR S @ 105 mm, 1/160 s, f/3, ISO 1000, autorid Donna Crous ja Aurélie Gonin

NIKKOR Z MC 105 mm f/2.8 VR S võimaldab teil objektile hämmastavalt lähedale jõuda: vaid 0,29 m kaugusele! Kui pildistate nii lähedalt, on teil väga kitsas fookustasand, millega töötada.

Isegi kui olete juba mõnda aega makrofotograafiat pildistanud, võib nii kitsal fookustasandil keskendumine olla endiselt väljakutse. Kui teil on raskusi soovitud fookuse saavutamisega, on kasulik meelde tuletada fookustasandi ja teravussügavuse suhet.

Fookustasand on 2D-väli teie kaamera ees, fookuspunktis. Kuigi seda nimetatakse fookustasandiks, pole see tegelikult tasane (nagu oleks klaasitasapind) – sellel on kumerus (nagu läätsel). Kõik, mis on tasandile lähemal, jääb fookusest välja, nagu ka kõik väljaspool tasandit.

Teravussügavus – nagu te peaaegu kindlasti teate – on kaugus lähimate ja kaugeimate objektide vahel, mis on teie kaadris teravas fookuses. Teisisõnu, teravussügavus on selle 2D-fookustasandi ümbrus, kus objektid on endiselt piisavalt teravad selle pildi jaoks, mida soovite luua.

Teravussügavust mõjutavad lähedus, fookuskaugus ja ava. Kuna NIKKOR Z MC 105 mm f/2.8 VR S puhul on fookuskaugus fikseeritud, räägime lihtsalt lähedusest ja avast.

Räägime kõigepealt lähedusest. Mida lähemal subjektile olete, seda piiratum on teravussügavus. NIKKOR Z MC 105 mm f/2.8 VR S abil lähedalt pildistades saate teravussügavuse palju õhemaks kui kaugemalt pildistades.

Aga ava? Peatage ava ja te suurendate teravussügavust. Kui pildistate väga lähedalt ja peatate ava, siis on teie teravussügavus endiselt õhuke, kuid see on märgatavalt suurem kui laiali avatuna. Kui pildistate liikuvaid objekte (nt putukaid või tuules õõtsuvaid lilli), siis annab ava peatamine teile suurema võimaluse, et objekt jääb teravaks.

NIKKOR Z MC 105 mm f/2,8 VR S abil on teie fookusala terav isegi siis, kui pildistate madala teravussügavusega. Aga kui soovite bokeh‘ abil makro pildistamisel oma objektile tähelepanu juhtida, siis tasub alati katsetada oma objekti positsiooni ja ava seadistust. Kui pildistate objektiiviga NIKKOR Z MC 105 mm f/2.8 VR S avaga f/5, f/6, f/8 või f/11, saate uskumatu teravuse ja tegelikult pole makrofotograafias haruldane peatuda isegi f/16 või sealt edasi.

Need olid kaks esimest näpunäidet toidu makropildistamiseks. Ülejäänud kolme näpunäite saamiseks pöörduge FOTOakadeemia blogis järgmise loo poole.