Digitaalüleminek moevaldkonnas
By Rene Mittin BlogiViimasel kahel aastal on maailma suuremad rõivatootjad suurendanud investeeringuid digitaaltehnoloogiate teadus- ja arendustegevusse.
Kiirmoe alal katsetas ZARA 2018. aasta aprillis ülemaailmselt 137 kaupluses liitreaalsuse kogemust. Tarbijad saavad tehnoloogiat kasutada mobiilseadmetes ZARA liitreaalsuse rakenduse abil. Lisaks avas Zara 2018. aasta oktoobris Tmall-tehnoloogia abil oma esimese uue jaekaupluse Hiinas.
Spordikaubamärkide valdkonnas on oma digiteekonda alustanud ka sellised hiiglased nagu Nike ja Adidas. 2019. aasta veebruari lõpus teatas Adidas ulatuslikust strateegilisest koostööst Tmalliga. Nad teevad koostööd mitmel tasandil – uute toodete turuletoomisel, uutes jaemüügi- ja tarbijategevustes ning tooteuuenduste puhul. Eesmärk on muuta kaubamärgiga seotud tegevus tulemuslikumaks ja parandada kliendikogemust. Nike viimase aja kõige tuntum digitaalne kujundus on 2018. aasta oktoobris avatud maailma esimene innovatsioonimaja House of Innovation – ülemaailmne esinduskauplus Nike Shanghai 001. Loodetakse, et kauplus astub tarbijatega dialoogi, kujutab endast „uut vormi“. Nike ootab pikisilmi, et digitaalne ja füüsiline jaemüük lõimuvad tihedalt jaemüügiga.
Digitaliseerimine on muutunud tulevikutehnoloogia arengu võtmesõnaks. Rõivatööstuse digiülemineku kujundamisel ei tule vastata mitte üksnes ajakohastele arengusuundumustele ja tarbijaid paremini teenindada, vaid tänu kaubamärgist õhkuvale kõrgtehnoloogiale meelitada ligi ka noori tarbijaid. Nemad naudivad ostlemisel teaduse- ja tehnoloogiarõõme ning reklaamivad kaubamärki lisaks ka suusõnaliselt. Samal ajal aitab digitaalsuundumuste järgimine seostada rõivaste kaubamärgid tihedalt kaasajaga ning saada sellest kasu. Näiteks H&M investeerib sellesse, et ettevõte oleks ringlussevõetava digitaalsüsteemiga. Mõned tööstusharu inimesed ütlesid, et kuigi see lühiajaliselt suurendab tegevuskulusid seoses digitaaltehnoloogia valmiduse ja rakendamisega, vähendab säästvate tehnoloogiate väljatöötamine rõivaste tootmiskulusid ja toob ettevõtetele kasumit.
Aina enam rõivatootjaid digitaliseerivad oma äri ning moetööstus ei katseta digitaaltehnoloogiat enam värskuse ja lõbu pärast. Mõned kiirmoefirmad peavad digitaalüleminekut isegi tootedisainist olulisemaks. Näiteks ütles Uniqlo asutaja Yanai Zheng, et Uniqlo määratleb end tehnoloogiaettevõttena ja et isegi Apple on nende konkurent. On näha, et ainult disaini ja müügiga ei saa rõivakaubamärkide arenguvajadustele enam vastata. Rõivaettevõtete ülim püüdlus on vähendada digitaalse kujunduse abil kulusid ning pakkuda klientidele paremat teeninduskogemust.
NEXNOVO on tõeline leiutaja ning juhtiv tootja, kes on alates 2011. aastast keskendunud üksnes läbipaistvatele LED-ekraanidele. Tänu NEXNOVO põhitehnoloogiale 3D-SMT, mille pikslite maskisamm ulatub 2,0 mm-st 30 mm-ni, saavutatakse läbipaistvuseks kuni 90%. NEXNOVO tooted on kaugelt selgeimad ja läbipaistvaimad LED-ekraanid maailmas.
Need on mõned hästi tuntud ettevõtted, kes on teinud suurepäraseid valikuid!