Nikon loob uue trendi!

By in
754

Kaasaja maailmas on märksõnadeks stiilide segunemine ja muutumine. Samad arengud on toimumas ka meediakunsti vallas. Üheks huvitavamaks näiteks on digitaalne jutustus (Still Moving Images), kus põimitakse üheks looks pildid ja video.

Online väljaanded moodustavad paljude meedialiikide lahutamatu osa – lisaks põhikanalile on paljudel ka oma koduleht. Ajalehed, ajakirjad, televisioon ja raadio peavad sammu pidama uudisteportaalidega. Lihtne on tüdineda infomahukate ja staatiliste blogide lugemisest, tekkinud on vajadus lühida ja konkreetse ülevaate järele. Info võiks liikuda näiteks nii: raadios loetud uudisega meelitatakse kuulajad internetti vaatama fotojutustust.

Fotograafidele tähendab digitaalne jutustus võimalust kahekordistada oma sissetulekut tootes nii foto kui ka video. Näiteks saab pulmafotograaf tellijale pakkuda nii pildistamise kui video teenust ning piltide ja video kombineerimist ühtseks pulmade digitaalseks jutustuseks. Nii foto kui video alal tundud Urmas Ääro lisab, et kuna pildipankades on suur konkurents, näeb ta uue võimalusena videoklippide müümist veebimeedia jaoks. „Väga mugav, teed maastikul pildi ja samalt statiivilt kohe ka videoklipi,” kinnitab Ääro. ”Ma tahaks, et inimesed tegeleksid rohkem ja tõsisemalt selle väga põneva alaga.“

Eestlased kui suured vandersellid saavad koostada oma reisipäevikud digitaalse jutustuse kujul. Sõpradele ja sugulastele pakub kindlasti palju rohkem huvi ja lõbu vaadata kiiret ja huvitavat lugu, mis on kombineeritud piltidest ja videotest. Urmas Ääro sõnab, et video annab võimaluse informatiivsemalt ja dünaamilisemalt asju esitada. Lisavääruse loob heli. Ei ole kuidagi võimalik fotoga edasi anda nt Egiptuses turul toimuvat kauplemist, videoga aga küll.

Hea video eeldused

Inimene kaamera taga on silmadeks loo vaatajatele. Video peab panema vaatama, viima inimese rännakule.

– Õpi looma lugusid, kus pilt ja heli täiendavad teineteist.

– Austa vaataja aega. Hea lugu on 1-3 minutit pikk, äärmisel juhul tõeliselt huvitava teema puhul 4-5 minutit. Pikad dokumentaalid tuleks jätta filmifestivalide jaoks.

– Enne filmimist pane paika loo idee. Ka loo tegemise ajal tuleb vahel peatuda ja mõelda, millest see lugu ikka on? Mis peaks kindlasti kaadrisse saama?

– Otsi kogu aeg häid alguse- ja lõpukaadreid. Pole midagi hullemat, kui avastada töötlemise ajal, et midagi lihtsat kuid olulist on puudus.

Testimine andis häid tulemusi

Fotograaf Tauno Ööbik kommenteerib: „Mõned nädalapäevad tagasi oli mul võimalus testida uut Nikon D300s’i.“ Tundub, et digitaalsete peegelkaamerate ajastu hakkab jõudma uude ajastusse, palju küpsemasse, sinna, kus pole mõttetut numbrite tagaajamist reklaamlehel. Paar aastat tagasi proovisin entusiastlikult kasutada digitaalset peegelkaamerat. Olles üles kasvanud nüansside keskel, mida pakuvad negatiiv ja slaid, oli mulle vastuvõetamatu pilt ning digimüra iseloom mida tolleaegsed sensorid pakkusid. Nikon on esimesena suutnud lahti saada häirivast digimürast. Nüüd on lähenetud asjale nõnda, et kromaatilist ja luminestsents müra käsitletakse eraldi ning see on hea tulemuse võti. Suurtel ISO’del luminestsents müra lastakse vähem esile kui kromaatilist ning tulemuseks on silmale esteetiliselt meeldivam pilt.

Igas mõttes professionaalsetele tingimustele vastav video on saadaval Nikon D3s-il.

Nikon toob uue trendi teieni

„Uutel foto-video-kaameratel on pilt ja video ühes kestas,“ sõnastab Toomas Ili. Kui varem oli foto ja video tegemiseks tarvis kaasas kanda kahte eraldi aparatuuri, sealhulgas statiivi ja muid tarvikuid, siis nüüd on need kaks asja ühendatud. Teine suur eelis on kvaliteetoptika kasutamine filmimisel. Sarnane pildikvaliteet ja näiteks kontroll teravussügavuse üle ei ole saavutatav enamike videokaameratega.

Koolituse vajalikkus uue trendiga tegelemiseks sõltub inimest. Kes selles maailmas esimesi samme astuvad, peaksid kindlasti koolitusel osalema. Nikon School korraldab veebruaris 2010 uue koolituse, mis on mõeldud spetsiaalselt video-peegelkaamera omanikele, kus oma kaamera tundmaõppimisele lisaks käsitletakse ka video/filmi üldtõdesid.

Tekst: Inkari Lindve

Nikon, Apple, Manfrotto ja Chimera kutsuvad Sind kuulama Bill Frakes’ i and Laura Heald’ i. Seminar  annab Sulle inspiratsiooni uute ärivõimaluste avastamiseks ning muudab igaveseks Sinu mõtteviisi digitaalsest fotograafiast, jutuvestmisest ning kommunikatsioonist.

Täpsem info ja registreerumine SIIN.

54321
(0 votes. Average 0 of 5)
Leave a reply