Kaasahaarava virtuaalreaalsuse kasutamine looduse toomiseks abivajavate inimesteni
By Rene Mittin BlogiMida kaasahaarav virtuaalreaalsus (VR) teie jaoks tähendab? Kas see viitab meelelahutusele? Haridusele? Reklaamimisele? VR-i loomisele spetsialiseerunud ettevõtte Super Splendide asutaja JF Malouini jaoks on VR palju enamat: see on võimas tööriist, mis võib ühiskonda aidata ja inimeste elukvaliteeti muuta.
Super Splendide töötab praegu välja rakendust, mis toob looduse, ilu ja kultuuri kaasahaarava virtuaalreaalsuse kogemused inimesteni, kes ei ole füüsiliselt suutelised ise nendeni jõudma. Ettevõttes loodetakse, et pärast seda, kui prototüüpidega tehtud katsed patsientidega, kes on koduhoolduses või hooldekodudes, on osutunud edukaks, võib see rakendus aidata just vanemaid inimesi, kellel on puue või kes saavad palliatiivset ravi.
JF selgitas:
„Sageli vajavad loodust kõige rohkem just need inimesed, kes sinna ise ei pääse.“
Hiljuti naases JF reisilt Côte-Nordi, Quebeci rannikupiirkonda Kanadas, kus ta filmis kaameraga Insta360 Titan videoklippe oma projekti jaoks.
1. Palun tutvustage ennast ja oma ettevõtet Super Splendide
Minu nimi on JF Malouin, olen digikunstnik ja ettevõtja. Olen oma töid, peamiselt VR-vormis, esitlenud kogu maailmas, näiteks Montrealis, New Yorgis, Sao Paulos ja Soulis. Enne kui hakkasin oma töid esitlema, töötasin 15 aastat Ubisoftis kunstniku ja loominguliste meeskondade juhina. Mulle meeldib VR-i juures asjaolu, et see annab suurepärase võimaluse inimese seisundi tuvastamiseks, sest see hõlmab tajumist ja tundeid.
VR on omandanud külma, tehnoloogilise meediumi maine, kuid tegelikult on see väga soe. See kõik on seotud tundlikkuse, tajumise ja meeleorganitega.
Ettevõttes Super Splendide keskendume positiivsele arengule, kasutades kaasahaaramist ja virtuaalreaalsust kui vahendit parema elukvaliteedi ja sotsiaalse arengu saavutamiseks. Viime ellu on palju psühholoogia ja vaimse tervise raviga seotud projekte. Samuti teeme tihedat koostööd rasketööstusega, et töötada välja virtuaalseid koolitusprogramme tervise ja ohutuse tagamiseks töökohal. Hiljuti hakkasime tundma huvi, kuidas kaasahaaramine saaks aidata vanemaid inimesi, kellel on puue või kes saavad palliatiivset ravi.
2. Mis lugu on teie poolt loodava kaasahaarava virtuaalreaalsuse rakenduse taga?
Pandeemia ajal koondasime oma kõik sotsiaalprojektid üldise teema „loodusega kohtumine“ alla. Arvasime, et kõik erinevad kasutajate rühmad võiksid saada mingit kasu loodusest VR-formaadis. Tahtsime luua midagi, kus inimestel oleks kontroll neid ümbritseva üle ja kus nad saaksid pigem kellegagi koos aega veeta, kui VR-kogemusega üksi olla. Lisaks räägime rühmadest, kes pole harjunud kasutama VR-i või tehnikat, kes on haiged/väsinud või kes ei suuda oma jäsemeid kontrollida. Sellest tulenevalt on oluline roll juurdepääsetavusel.
Üldiselt võttes on eesmärk tuua loodus ja ilu inimesteni, kes selleni ise ei jõua, juurdepääsetavas mitme mängijaga vormingus. Rakendus on mõeldud kõigile, kellel on hädasti vaja luua kontakti looduse ja iluga, kuid kes kahjuks seda ise ei saa teha. Nii palju on inimesi, kellel puuduvad vahendid, tervis või võime minna rahuliku järve kaldale, nautida metsi, randu, mägesid, kaljusid ja merd. Ja sageli vajavad loodust kõige rohkem just need inimesed, kes sinna ise ei pääse.
Muidugi on selliseid inimesi tohutult palju vanadekodudes, hooldekodudes, haiglates, palliatiivse ravi keskustes, puhkekodudes ja nii edasi. Sellepärast teeme nende asutustega koostööd, sest nemad juba tegelevad erinevate elanikkonnarühmadega, kellele me selles projektis keskendume. Me mõistame, et saame toetada juba loodud süsteemi, ja me õpime oma töö käigus. Kui veidi kaugemale minna, saavutasime kokkuleppe ka laboriga McGill Mindfulness Research Lab (MMRL) McGilli ülikoolis Montrealis. MMRL-i teadlased hakkavad mõõtma meie rakenduse tegelikku mõju kasutajate meeleolule ja vaimsele vastupidavusvõimele. Teaduse kaasamine meie töösse on oluline, eriti kuna meie eesmärk on aidata inimesi, keda võib pidada haavatavateks.
3. Mida te selle reisi käigus filmisite ja miks?
Otsisime erilisi ja inspireerivaid kohti, kus filmisime videoklippe kolmes kategoorias:
- tsivilisatsioonist puutumata hingemattev loodus. Valisime maastikud nende puhtuse, kordumatuse, suuruse, teatraalsuse jms järgi;
- unustamatud pärandid. Omapärased kirikud, mahajäetud asulad, väikesed arhitektuuripärlid, pühad paigad, inspireeriv inimese loodud ilu jne;
- sügavate juurtega kultuurietendused. Laulmine, musitseerimine, lugude vestmine ja sellised traditsioonid nagu toiduvalmistamine või jahipidamine, mis tahes ehe inimkultuuri vorm, mis on peitunud ühte või teise piirkonda ja mida meedia või meelelahutus lihvinud ei ole.
Keskendusime peamiselt loodusele, isikupärasele loodusele, sest see on projekti peamine aspekt. Jäädvustasime võimsaid koski, laisku ojasid, vastu laineid kõrguvaid dramaatilisi kaljusid, rohelisi ja kuldseid metsi, isegi tules hävinud metsamaid. Soovime, et rakenduse kasutamine oleks inimestele ühtaegu nii rahulik kui ka innustav.
Soovime, et meie kasutajad tunneksid aukartust looduse ilu ees, olgu selleks siis looduse tugev, imeline olemus või selle võrreldamatu ilu.
Ja teine aspekt, millega me tegelesime, oli valgus: külm sinine valgus, kuldsed päikeseloojangud, rasked hallid taevad jne. See tõi looduse olemusse iga päev erineva mõõtme.
Tahtsime uurida ka kultuuri ja pärandi aspekte. Tegime mõned katsed ja leidsime, et kunsti, kultuuri või traditsioonide kaasamine looduslikku keskkonda avaldas inimestele tohutut emotsionaalset mõju. Kultuuripärandite, näiteks oluliste arhitektuuriobjektide või tähendusrikaste vaatamisväärsuste külastamine, muusika kuulamine ja muud kultuuriga seotud asjad – see kõik läheb inimestele korda. Soovime, et meie sisu liigutaks inimesi. Lõpliku kogemuse saamiseks oleks ideaalne, kui avastaksite loodust erinevate maastike kaudu, jõuaksite mõne kultuuripärandi juurde ja siis võib olla satuksite mõne muusiku või orkestri esinemist nautima. Nii kujutan mina ette, kuidas need kõik kaasahaaravas virtuaalreaalsuse kogemuses koos toimivad.
4. Miks valisite selle projekti jaoks just kaamera Insta360 Titan?
Õigupoolest ostsime kaks kaamerat Insta360 ONE R, et teha katsejäädvustused selle projekti jaoks. Mulle avaldas muljet rakendus ONE R-i jaoks ja töövoog. Kaamerat oli nii lihtne kasutada ja see oli väga paindlik.
Selles osas uurisime palju veebist ning vaatasime suurel hulgal YouTube’i õpetusi erinevate kaamerate kohta. Soovisime parima kvaliteediga kaamerat, kõige parema eraldusvõime ja lihtsama töövooga. Meie otsingute põhjal on Insta360 Titan väga mitmekülgne, see on ilmselgelt väga kvaliteetne, tippklassi eraldusvõime ja 10-bitise värviga. Eriti võrreldes teiste kaameratega, mida me vaatasime, tundus Titan lihtsalt usaldusväärselt hea kvaliteediga. Ja me ei pidanud tegema suuri kompromisse. Teiste kaamerate puhul oli see nii, et „üks asi on tõesti hea, kuid … fookus on veider, või see ei töötaks sellises olukorras“. Titan oli püsivalt hea ja see näitas igast aspektist väga häid tööomadusi. Meil polnud jamamiseks aega.
Meil oli vaja kaamerat, mis oleks usaldusväärne nagu tank. Just selline on Titan, mis oli meie jaoks ideaalne – me ei pidanud selle pärast muretsema.
Positiivset muljet avaldas ka rakendus. Kogu tarkvara, mida Insta360 keskkond hõlmab, on tõeliselt muljetavaldav. See, kuidas ettevõte kasutajast mõtleb, on asi, mida ma väga hindan, sest see on professionaalne toode, ent samas tundub nagu mänguasi. Nii et kokkuvõttes oli kaamera suurepärane ja me jäime sellega väga rahule.
5. Milliseid soovitusi annaksite inimesele, kes mõtleb sellise professionaalse kaamera soetamisele nagu Insta360 Titan?
Praegu oleks minu soovitus lihtsalt sellega mängida. Kui teil ei ole 360 kaameratega kogemusi, võite alustada kõigepealt väiksema kaameraga, nagu ONE R. Kui me ei oleks seda teinud, oleks 360-kraadi kaameraga filmimine olnud oluliselt keerulisem. Tegime palju vigu ja õppisime palju kaameraga ONE R mängides. Tegelikult õppisime palju ka lihtsalt YouTube’i õpetuste kaudu, näiteks CreatorUp on hea kanal.
6. Millal muutub teie kaasahaarava virtuaalreaalsuse rakendus avalikkusele kättesaadavaks?
Praegu saate kasutada mitme mängijaga vormingut meie olemasolevate prototüüp-kaadritega, VR-peakomplektist VR-peakomplekti. Kuid me oleme endiselt sügaval arendusetapis. Me ei tee ainult 360 kraadi filmi, mida saate oma VR-peakomplekti abil passiivselt vaadata, vaid me töötame välja täiesti uut tehnoloogiat kaunite maastike avastamiseks. Kuna meie eesmärk on kõrge juurdepääsetavus, peame disainimisprotsessis tegema tihedat koostööd elanikkonnaga, kellele soovime oma teenust pakkuda. Kõike seda arvestades on meie eesmärk käivitada beetaversioon septembris, mitme mängijaga vormingus ja kõigi Titani kaadritega. Tasuline täisversioon tuleb turule 2022. aasta veebruari paiku.
Vaatamata tasulise versiooni turule toomisele säilitame ka oma rakenduse tasuta versiooni. Soovime muuta selle kasutamise haavatavamate inimeste poolt võimalikult lihtsaks. Tasulise versiooni kaudu teenitud raha võimaldab meil parandada kogemust ja lisada sisu. Ja me saime filmimise ajal inimestelt nii positiivset tagasisidet, et käivitame projekti jaoks raha kogumiseks ühisrahastuskampaania. Tegelikult on selle projekti sotsiaalne aspekt meie jaoks nii oluline, et oma eesmärgi toetamiseks asutame mittetulundusühingu: Super Sublime. Kõrvuti töötades annab Super Splendide selle projekti peagi üle Super Sublime’ile. Nii saavad rakendusest kasu ainult kasutajad ise. See on üsna suur edasiminek meie töös kaasahaarava virtuaalreaalsusega ja oleme selle hiljutise arengu üle väga uhked.
Article in English.
Kas soovite FOTOakadeemia kasutajate lugudega kursis olla? Hoidke silm peal meie blogil. Vaadake viimaseid uudiseid ja osalege aruteludes, liitudes FOTOakadeemia kasutajate rühmaga või registreerudes meie meililisti.