Moefotograaf, kes pildistab pulmi

By in
513

Stina Kasele on moe pildistamine pidupäev, teiste pidupäevi pildistades otsib ta võimalusi fotodesse moodi tuua.

Stina Kase õppis fotograafiks selle sajandi alguses ehk siis ajal, mil naisfotograafid olid haruldus ja fotograafi võrdkuju Eestis oli keskealine prillidega härrasmees. Tartu Kõrgemas Kunstikoolis sai Stina Kase väga hea kogemuse nii pildistamine kui ka fotode ilmutamise osas, sest tema kooliajal tuli kõik fotod veel käsitsi ise paberile panna, et teada, kuidas pilt välja tuleb.

Kuidas sai Stina Kasest fotograaf? “Teismelisena pildistasin Tartus Toomemäel sügist. Tulid väga maalilised sügissoojad kaadrid, mida näitasin mulle olulisele inimesele, kes arvas, et võiksin fotograafiat õppida,” meenutab Stina, kel on siiani meeles, kuidas ta äsja Smena “seebikarbi” saanuna käis maal pildistamas. Ta pani aparaati Konica filmi ja pärast iga kaadrit avas aparaadi, et näha, kas kaader välja tuli. Kahjuks ei saanud sellest fotoseeriast asja.

Stina vanaema oli maalikunstnik. “Ka mulle meeldib maalimine ja joonistame,” lisab Stina, kes on ka maalimisega varem tegelenud. “Kuid ma olen laisk ja foto annab palju võimalusi. Pole vajadust joonistada,” tunnistab Stina, kes aeg-ajalt siiski pliiatsid kätte võtab ega välista, et naaseb kunagi jälle joonistamise juurde.

Stina tugevaimateks žanriteks on pulmade ja moe pildistamine ning  portreefoto.

Hiljuti käis ta pildistamas Annele ja Stiilile moeseeriat Stockholmis. “Moe pildistamine on pidupäev. Teha koostööd meikari, stilisti, juuksuri ja modelliga, ja kui kõik sujub, on see puhas rõõm,” räägib Stina õhinal. “Aga on ka ette tulnud, et ei teki head klappi ja siis pole ka tulemus päris see, mida tahtnuks,” on Stinal kogemusi ka mitteõnnestunud fotosuutidelt.

Moeseeria algab eeltööst. “Lepime kokku, kes, kuidas ja mida teeb. Siit üks detail, sealt teine. Otsime modelli, kes konkreetset ideed oskab edasi anda, sekka mõtteid stilistilt ja meikarilt,” räägib Stina loomingulisest protsessist. Stina ei sea raame, mida ja kuidas pildistada, vaid jätab vabad käed. “Kui kõik kaasa mõtlevad, tekivad lahedad ideed. Näed, kuidas idee areneb ja see on tohutult kihvt,” kirjeldab Stina.

Moefotograafia nippe ja glamuuri üritab ta tuua ka pulmafotodesse, kui pruutpaar on sellega nõus kaasa tulema. “Mulle meeldib tõsine pruut, justkui salaja tabatud hetked, kaamerasse vaatamine, salapära, mitte lääge poseeritud naeratus,” räägib ta oma tööst pulmafotograafina. Nn tavapärane roosamanna pole Stina stiil.

Pulmafotograaf peab väga täpselt kliendi soove aimama ja teadma, kui pööraseid asju ta pruutpaariga teha tohib. Stina õnneks satuvad talle vähemalt kord aastas ette mängulised pruudid ja peiud, kes on nõus huvitavate fotode saamise nimel aega pühendama ega karda kleidisaba mullaseks teha.

Üha rohkem pildistab ta pulmi välismaal, peamiselt Skandinaavias, kuna karge põhjamaine stiil sobib tema olemusega. “Skandinaavia kultuur ja traditsioonid on mulle hingelähedased.”

Stina fotokotis on Nikon D4, Nikon 50mm f1.4, Nikon 85mm f1.4, Nikon 24mm f1.4, Nikon PC-E Micro Nikkor 45mm f/2.8D ja lisaks veel Nikoni välk.

 

Stina Kase portree: Sandra Palm

Moeseeria:

Stilist Liis Plato

Meik Ellen Walge

Juuksed Olga Krõlova

Modell: Elis ( www.luvmodels.com )

Pulmapiltide info:

Kleit Tiina Talumees

Meik Katrin Sangla

54321
(0 votes. Average 0 of 5)
Leave a reply