Eluslooduse pildistamine oma aias — soovitused valgustamiseks

By in
149
Eluslooduse pildistamine oma aias — soovitused valgustamiseks

Nikoni saadik Richard Peters jagab oma soovitusi parima valguse valimiseks, et jäädvustada paljusid meid ümbritsevaid olendeid.

Aed on soodne minilooduskaitseala lindude, imetajate ja putukate jaoks ning isegi kui teil ei ole aeda, võite saada suurepäraseid tulemusi igalt teie käsutuses olevalt alalt. Tean terveid projekte, mille puhul pildistati rabapistrikke korteri rõdult, ja muidugi võib igasugune taimestik või lilled olla hea keskkond mesilaste ja putukate jaoks. Pildistamise objektideks sobivad isegi koduämblikud. Nii et kui teile tundub, et teie lähiümbruses elusloodust ei ole, siis ei ole see kindlasti nii. Vaadake lähemalt ja kui te seda veel teinud ei ole, paigaldage enda lähedusse linnumajad, pange loomade/lindude jaoks värsket vett või varuge mõned taimed, et julgustada linde ja putukaid teid külastama ning jagage nendega oma ruumi.

Oleme oma aeda külastavate liikide meelevallas ja seda silmas pidades ärge unustage, et hea foto saladus ei peitu mitte objektis, vaid selles, kuidas me oma objekti pildistame. Richard Peters orav

Mõelge laialt

Ärge langege sellesse lõksu, et teleobjektiiv on ainus viis eluslooduse pildistamiseks. Need sobivad suurepäraselt kaadrit täitvate portreede jaoks ja kui taust ei ole kõige ilusam, aitavad need seda pehmendada. Kuid väiksemates ruumides võib pikem objektiiv osutuda väljakutseks. Kui te üldjuhul pildistate maastikku ja teil ei ole pikema fookuskaugusega objektiivi, siis hea uudis on see, et eluslooduse pildistamiseks kodus sobivad laiemad objektiivid palju paremini.

Ümbruse kaasamine on pildistamise meetod, mis töötab ka looduses väga hästi. Loomuliku keskkonna näitamine võib end ära tasuda. Võimalik, et sellest meetodist on veel suurem kasu kodustes oludes. Kui pildistate madalalt väikest objekti ja näitate ka selle taga asuvat aeda, annab see meile tõelise ettekujutuse sellest, kuidas need väikesed loomad maailma näevad. See muudab pildi palju kaasahaaravamaks, kui lihtsalt portree puhtal taustal. Portreed puhtal taustal saab teha ükskõik kus. Laia nurgaga pildistatud fotod võivad tunduda palju intiimsemad ning annavad koha ja mastaabi tunnetuse.

Laia nurgaga pildistades on taust kompositsiooni mõttes sama oluline kui objekt. Seega veenduge, et kõik kaadris olevad elemendid täiendavad põhiobjekti ja üksteist. Eri kaugusel olevad jooned ja objektid võivad mõlemad mängida oma osa foto sügavuse ja mõju suurendamisel.

Põhivõtte jaoks paigutasin oma kuuri kaadri ühele poole ja aiapingi teisele poole, et orav oleks nende kahe vahele kadreeritud.

Minge loodusele lähemale

Richard-Peters
Loomingulised viisid looduse pildistamiseks koos Richardiga

Teise alloleva võtte puhul kasutasin ära veel ühte väikeste objektiivide suurepärast aspekti – neid saab panna veidratesse asenditesse. Panin objektiivi vastu kuuri nii, et see on suunatud otse üles ja jäädvustasin oravat, kui ta alla kaamera poole tuli. Taaskord kasutasin kuuri kahte külge, et luua jooned, mis viivad servadest keskele. See lisab sügavust ja mastaapsust, kui kuur koos taamal oleva puuga langeb teravussügavusest välja, suunates meid üles sinisesse taevasse.

Seda tehnikat kasutades peate kaamerat eemalt juhtima. Võimaluse korral kasutage kaamerat kindlasti vaikse pildistamise režiimis (nagu ma tegin Nikon Z 7 puhul), sest katiku müra võib aias olevaid loomi hirmutada.

Teine eelis laia nurgaga pildistamisel teleobjektiivide ees on see, et kiiret ava ei ole vaja, sest meie eesmärk on luua sügavust. Seega ei ole ebatavaline pildistada avaga f/5.6 kuni f/9 ja kuna objektiivi ava on väiksem, siis see tähendab seda, et iga lainurkobjektiiv annab ilusa terava foto.

Pildistage laia nurgaga ja kaasake pildile ka oma ümbrus.Richard-Peters-orav

Järgige valgust 

Valgus teeb pildist pildi või hoopis rikub selle. Valgus võib muuta ka kõige tavalisema objekti millekski imeliseks. Ärge mõelge, et pildistate oma objekti ühes valguses ja siis arvate, et suurepärane foto ongi tehtud. Jälgige, kuidas valgus päeva jooksul aias liigub – valguse suuna muutudes liiguvad ka varjud. Planeerige vastavalt, sest see tähendab, et eri kellaajal saab teha erinevaid pilte. Aia osa, mis näib hommikul veidi ühetaoline ja üksluine, võib tunduda õhtupoolikul maagiline ja vastupidi. Ja ärge unustage ka seda, et päevade möödudes muutub kogu aeg päikese asukoht taevas. See täiuslik valguskiir, mis on täna õiges kohas, ei pruugi olla seal nädala või isegi paari päeva pärast.

Vaatame ümbritseva valguse eri tüüpe.

Richard Peters tuvi

Valguselaigud

Kui teil on oma aias või selle lähedal kena suur puu, saate valguselaigud ideaalselt ära kasutada. Selleks tuleb pildistada objekte, mis liiguvad läbi puude okstest piiluvate valguselaikude. See toimib hästi igal kellaajal. Varahommikul või hilisõhtul annab soe valgus jalustrabava efekti, kui varjudest ilmub välja kuldse tooniga objekt. Ülaltoodud põhipildi puhul kõndis tuvi minu kuuri katusel ringi ja kui valgus läbi puu filtreerus, heitis see varju. Pildistasin madalamalt ja kui tuvi lähenes kuuri servale, jäädvustasin valguselaigu koos varjudega kuuri esiosa taga. Tulemuseks oli pimedusest esilekerkiv objekt.

Richard Peters tuvi

Taustavalgus

Varahommikul on selline valgus maja lähedal. Aia tagaosa on varjus ja seega saan pildistada objekte valguses. Kuna taust on varjus, võimaldab see saada kena tumeda tausta ja kaadris valgustatud objekti. Otsige aias kohti, mis tekitavad tumedaid varje, mille suunas pildistada. Kui objekt kohale saabub, tuleb säritada vastu eredat valgust. Tavaliselt kasutatakse selleks negatiivset särikompensatsiooni. Sõltuvalt heledate ja tumedate alade vahelisest dünaamilisest ulatusest võib see alasäri olla kuni -3 ühikut.

Alloleva pildi jaoks pildistasin uuesti tuvi oma kuuri katusel. Seekord oli aga hilisõhtu ja ma olin aia tagaosas. Sättisin end nii, et tuvi jääks naabri maja katuse foonile. Kuna valgus tuli maja eest, pakkus taustaks olev katus ideaalset tumedat tausta, et kaadris olev valgus esile kerkiks.

Richard Peters tuvi

Pilves ilma valgus

See võib olla suurepärane, et näidata lähedalt objekti karvastikku või mis veel toredam, tumedate objektide detaile. Nii et ei maksa kurvastada, kui ilm on väga pilves. See rebane külastas minu aeda hilisõhtul, kui kogu aed oli lähedalasuvate majade varjudes. Pehme valgus andis rebase karvale ja ümbritsevale rohule ühtlase särituse.

Richard Peters rebane

Siluetid

Siin on nipp selles, et suurt tähelepanu tuleb pöörata oma objekti kontuuridele. Siluett õnnestub mitte ainult siis, kui on selge, mis objektiga on tegemist, vaid ka siis, kui see on esitatud puhta ja kauni kontuurina. Tavatud vormid, mis toimiksid suurepäraselt, kui objekti detailid oleksid peensusteni näha, ei toimi nii hästi, kui kõik nüansid on varjudesse kadunud. Olge tähelepanelik, et objekti mõned osad ei läheks kaotsi ega kaoks kaadris teistesse objektidesse. Tiiva ots võib oksa ees kaunis välja näha, kui kõik detailid on näha, kuid siluetina sulanduksid tiib ja oks üheks.

Nähtava fookuspunkti loomine võib siluettidega olla keeruline, seega pöörake tähelepanu väikestele detailidele, mis võivad pilti esile tõsta ja huvi suurendada – muidu on teil tegelikult ainult kuju ja kaks värvi. See võib olla midagi nii lihtsat kui väike ava linnu nokal või liikumise või käitumise tabamine.

Mul on oma aias siluettidega mängimiseks kaks viisi ja tegelikult on mõlema aluseks valgus. Ülaltoodud võte on minu kuuri katusel olevast tuvist, raamistatud taga loojuva päikesega. Allolev võte on tehtud sellest väikesest aiamüürist, mis minu aias on. Hilisel pärastlõunal läheb see varju ja siis on mul selge vaateväli taevale selle taga. Nii et otsige oma aias võimalusi pildistada objekte vastu taevast. Aiamüürid ja tarad pakuvad selleks suurepäraseid võimalusi.

Richard Peters vares

Kaameravälise välgu kasutamine

Kaameravälise välgu kasutamisega saab teha pilte, mida lihtsalt ei oleks võimalik jäädvustada ilma kunstliku valgusallikata või ainult kaamerasisese välguga. Pidage meeles, et välklambi kasutamisel eluslooduses on oluline lisada softboks. Kui teil seda veel ei ole, võite selle loomulikult ise teha.

Välku saab kasutada selleks, et varjude täitmiseks lihtsalt valgust lisada, kuid seda saab kasutada ka loomingulisemalt, näiteks tagakardina sünkroonimisel. Õige valgustuse korral võimaldab tagakardina kombineerimine aeglasema säriajaga jäädvustada objekti liikumist ja see samal ajal külmutada. Tegemist on keerulise tehnikaga, kui see aga õnnestub, muudab see pildi imeliseks ja ainulaadseks. See toimib kõige paremini kiiresti liikuvate objektidega ja nagu näete siin lendavate lindude puhul, võib see olla suurepärane tiibade liikumise esile toomiseks.

Richard Peters tuvi

Olge välklambi ja metsloomadega väga ettevaatlikud. Päevasel ajal on ümbritsev valgus sellest tugevam ja tõenäoliselt ei näe te loomadelt mingit reaktsiooni, kuid nende heaolu on alati esikohal. Olge alati vastutustundlik ja ärge lülitage välklampi täisvõimsusele ega suunake seda objekti suunas silmade kõrgusel.

Välku võib pidada keeruliseks pildistamisviisiks, kuid mina kasutan seda väga lihtsalt. Esmalt määrake kaamera säritus ümbritseva valguse jäädvustamiseks – see on põhisäritus. Kui see on paigas, kasutage välku ja lülitage seade käsirežiimile, mis põhisärituse tasakaalustab.

Kõige lihtsamal moel saate kasutada välku varjude täitmiseks. Selle stsenaariumi korral soovite, et põhisäritus säritaks ülejäänud pildi korralikult. Kõik, mida te siin teete, on välgu kasutamine varjude täitmiseks objektil. See on suurepärane ja lihtne viis kunstliku valgusega katsetamise alustamiseks.

Just siis, kui hakkate kasutama tagumise kaamera sünkroonimist ja aeglasemaid säriaegu, võivad asjad huvitavamaks muutuda. See on minu lemmikviis päevasel ajal välgu kasutamiseks. See võimaldab mul jäädvustada liikumist ja külmutada tegevust üheaegselt. Nipp seda tüüpi kujutiste saamiseks seisneb selles, et objekt on valguses, kuid pildistatakse tumedasse tausta. Ümbritseva valguse tase on ülioluline, kuna see peab olema piisavalt tuhm, et kasutada pikka säriaega ilma objekti ülesäritamata, kuid piisavalt hele, et võimaldada ka tumedasse varju pildistamist. Nõuanne teile – kui te ei leia piisavalt tumedat tausta, pange midagi taustale, näiteks voodilina või rätik. Te pildistate kodus, nii et kõik, mis aitab teil olla loominguline, on teretulnud!

Sel juhul tuleb seadistada tagakardina sünkroonimine, panna välk paika ja oodata, kuni objekt kaadrisse liigub. Parimate tulemuste saavutamiseks lukustage kaamera ja pildistage ainult siis, kui objekt on kaadris. Kaamera liigutamine objekti jälgimiseks ei toimi, kuna välk sähvatab ainult ühte kindlasse kohta.

Richard Peters

Lõpuks võite minna sammu võrra kaugemale ja kui teil veab, pildistage öösel külla tulevaid loomi.

See on veel keerulisem tehnika, mida on raske omandada, kuid kui te selle omandate, võite saada head tulemused. Öösel pildistamise ilu seisneb selles, et teil on täielik kontroll valguse üle, nii et saate oma fantaasial vabalt lennata lasta. Seda tüüpi pildistamise võti on see, kuidas te põhisäritusega ümbritsevat valgust säritate. Näiteks suur säriaeg 1/250 sekundit eemaldab kogu ümbritseva valguse, võimaldades teil valgustada stseeni täpselt nii, nagu soovite. Teise võimalusena saate valida kuni 30-sekundilise aeglasema säriaja. See võimaldab teil jäädvustada palju ümbritsevat valgust ja on suurepärane öise taeva nägemiseks. Seejärel käivitub välk särituse alguses – eesmiseks sünkroonimiseks. Tuled säritavad objekti pildile ja isegi pärast selle lahkumist jääb see fotol täiesti teravaks. Kui teil on täielik kontroll peamise valgusallika üle, saate mõelda, kuidas rõhutada oma objekti või kaadri teisi osi, et lisada dramaatilisust ja mõju.

Kaamera saab öösel käivitada kahel viisil — kaugpäästiku või liikumisanduriga. Viimane võimaldab teil jätta seadistuse järelevalveta, kuid kaugjuhtimine töötab sama hästi, kui soovite istuda igal õhtul paar tundi akna ääres.

Pange tähele, et kuna see tähendab kiirvälgu kasutamist pimedas, on väga oluline kasutada softbokse. Samuti, kuna te pildistate pimedas, pange tuled kõrgemale ja suunake need allapoole ning mitte kunagi otse oma objektile näkku. Samuti on ülioluline kasutada ava ja ISO-d, et suurendada kaamera tundlikkust välgu suhtes. Seega pildistage kõrge ISO-ga ja välgu väiksema võimsusega. Ideaalis proovige mitte kunagi seada välku täisvõimsusele öösel rohkem kui 1/32 sekundiks või maksimaalselt 1/16 sekundiks.

Richard Peters

Vaadake üles!

Loodus ei ole ainult silmade kõrgusel ja kui elate linnakeskkonnas, siis on teie lähedal tõenäoliselt palju maju. Isegi kui te ei ela linnas, on majal, kus elate, suure tõenäosusega katus. Siin tulevad mängu teie pikemad objektiivid. Täiesti arusaadav, et see võib kõlada veidi veidralt, kuid ma olen valmis kihla vedama, et see on midagi, mida te ei ole tõenäoliselt varem kaalunud. Ühel minu naabermajal on imelised oranžid dekoratiivsed harjaplaadid, mis moodustavad suurepärase kontrasti allpool asuvate kiltkiviplaatidega. Need vormid lisavad fotole imelise graafilise nüansi.

Erinevaid keskmiseid ja pikemaid objektiive kasutades üllatute, milliseid kompositsioone saate luua. Selle ilu seisneb selles, et te ei pea kaadrit täitma. Väikselt kaadris võib väga hästi toimida, sest ümbrus mängib siin loo jutustamisel suurt rolli. Väikselt kaadris olev kuldnokk kaminal võib kõlada üsna igavalt. Kuid lisage kaunist päikeseloojangu külgvalgust ja stseen muutub.

Ärge unustage selles stsenaariumis ka siluettide pildistamise võimalusi. Võite saada imelised vormid, mis paistavad soojade päikeseloojangutoonide taustal väga hästi välja. Ja veel üks soovitus — kui teil on hele, kuid hall taevas, proovige langetada valge tasakaalu külmematele Kelvini väärtustele, et luua pilt, mis näib, nagu oleks see tehtud enne/pärast päikesetõusu/loojangut.

Kui teete pilte katustel, võib see kõlada iseenesestmõistetavalt, kuid tegelikult minge trepist üles ja pildistage ka akendest. Te ei pea ise olema maapinna tasandil. Mida kõrgemale lähete, seda rohkemate katuste vahelt võite vaadata. Kipun arvama, et maapinna tasand sobib kõige paremini siluettide ja ühemõõtmeliste piltide jaoks. Kõrgemalt pildistamine sobib sügavamate ja suurema mastaabitunnetusega piltide jäädvustamiseks.

Lõppkokkuvõttes lõbutsege – kunagi ei tea, mis võib taevasse vaadates üle pea lennata. Kui ma selle postituse jaoks videot filmisin, lendas minu aia kohal esimest korda selle seitsme aasta jooksul, mil ma olen majas elanud, punane tuulelohe. Suurepärane juhuslik kohtumine ja pilt, mille saan lisada oma portfooliosse kodus tehtud looduspiltidest. Vaatame, mida saate teie enda omasse lisada …

Valmis? Võtke oma kaamera kaasa ja sukelduge linnalooduse pildistamise maailma!

Richard Peters

Article in English