Saage tuttavaks – 70-200 VR, teine
By tarmoin BlogiJääteke esimeste külmadega. Nikon D3x + Nikkor 70-200mm VRII. F10, 1/30, ISO 200. Statiivilt.
70-200mm on selline ideaalne vahemik, mida ringi liikudes kaelas kanda. 70mm annab hea ülevaatliku pildi ja 200mm’ga saab keskenduda detailidele. See objektiiv on asendamatu nii looduses, kui ka fotoreportaažil. Näiteks pulmi või muid üritusi pildistades saab sellega 70mm peal püüda kaadrisse inimesed täispikkuses ja 200mm keskenduda ainult näoilmetele. Ava 2,8 tagab suurepärase taustast eristumise ja piisavalt kiire säriaja siseruumides või hämaras pildistades. Aga see on ju kõik vana uudis, sest uue toru eelkäijalgi olid kõik need omadused ju olemas. Milleks siis uuendada?
Linnusupp jäätumata merel. Nikon D3x + Nikkor 70-200mm VRII. F3,2, 1/1250, ISO 800. Käest.
Vana objektiivi kohta kuulis arvamusi seinast seina. Enamus kurtis vinjeteerumise (nurkade tumenemise) üle. Lisaks arvati, et servad on täisavale lähedastel väärtustel kasutamatult udused. VR pidavat ka liiga nõrk olema. Teised jälle kiitsid ja ütlesid, et objektiiv saab oma ülesannetega hästi hakkama ja zoomi ei saagi teravuse osas fiksiga võrrelda. Nikon on aga tõestanud vastupidist näiteks oma ülilaia 14-24mm AF-S F2,8 objektiiviga. Enne uuele objektiivile üleminekut oli vana mudel minu käes poolteist aastat ja tegi oma igapäevast tööd. Ma olin rahul. Minu konkreetsel eksemplaril oli kuni avani F4,5 imelikult udune vasak alumine nurk. Kui ava kokkupoole keerata, siis oli ka see nurk piisavalt lahke ja pakkus teiste nurkadega sama teravaid tulemusi. Kui otsida põhjusi, miks eelmine mudel udusem oli ja vinjettis, siis võib vaadata objektiivi väljalaskeaastat, milleks oli 2003. See oli aeg, mil kõik digikaamerad kasutasid veel pisikesi sensoreid, mis ei näidanud nurki välja ning seega polnud neid ka mõtet optimeerida. Keskosas oli tegemist väga terava objektiiviga.
Loodusfotograaf rüsijääl linde pildistamas. Nikon D3x + Nikkor 70-200mm VRII. F8, 1/320, ISO 400. Käest.
Kuna Nikon on viimasel kahel aastal keskendunud peamiselt täiskaadriga kaamerata arendamisele, siis oli vaja ka parandada iluvead oma objektiividel. Niisiis ei osanud ma uuest objektiivist väga palju loota. Uskusin jah, et küllap on nurgad nüüd võrdsed ja head. VR võib ju ka alati tugevam olla. Mida tugevam, seda parem, saab pimedamates oludes pilti teha. Õnneks valdas mind täielik üllatus, kui ma uue objektiiviga esimest korda pildistamas käisin. Ausalt öeldes ei usu ma tulemusi siiani. Minu fanatismi kinnitavad ka paljude teiste asjatundjate ülevaated internetis. Tegemist ei ole ainult iluvigade parandamisega, vaid täiesti uue objektiiviga, mis tõesti ületab vanemat venda igast asendist ja ületab suurelt. Servast serva teravus on uskumatu juba ka täisaval. Nurgad on kõik ühtemoodi head nagu heas peres olema peabki ja fokusseerimise kiirus on võrreldav pikkade fiksteleobjektiividega. Võimas!
Luigeparved külmast auruval merel päikeseloojangu aegu. Nikon D3x + Nikkor 70-200mm VRII + Nikkor 1,4x telekonverter. F8, 1/800, ISO 100. Käest.
Uus 70-200mm on minuga läbi teinud retke Norras ja Soomes ning olnud peamiseks vedajaks mitmetel üritustel. Lisaks leiab see kasutust ka igapäevaselt kodus laste jäädvustamisel. Ma julgen jagada kahesuguseid soovitusi. Esiteks, nendele, kes on sellise objektiivi järele vesistanud ja pole julgenud otsust teha. Kahetseda pole midagi, võib ainult üllatada. Raskem seis on nendel, kellel on eelmine 70-200 juba olemas. Kas uus on siis nii palju parem, et vana maha müüa ja uus osta? Enne objektiivi kasutamist tehnilisi andmeid vaadates ja internetti lugedes ei osanud ma arvata, et vahe on nii suur. Ühesõnaga enne kasutamist poleks ma vist vahetamist ette võtnud. Nüüd ma aga ei kujuta ette, et peaksin näiteks vanaga edasi töötama. Seega soovitan ma kahtluste korral minna poodi ja uus objektiiv ära proovida. Juba poeruumis tehtud võtted näitavad tõe kätte. Valik on sinu!
Tekst ja fotod: Sven Zacek
Külmast aurav jõgi. Nikon D3 + Nikkor 70-200mm VRII. F9, 1/250, ISO 200. Käest.
Rebane hommikusel söögiringil merejääl. Nikon D3 + Nikkor 70-200mm VRII. F2,8, 1/400, ISO 1600. Käest.
Kaljukotka siluett mäetipul. D3 + Nikkor 70-200mm VRII. F5,6, 1/640, ISO 400. Statiivilt.
Loojuva päikese tekitatud tulekahju mägedes. Nikon D3 + Nikkor 70-200mm VRII. F5,6, 1/500, ISO 800.