Fotograafi ja jumestaja koostööst sõltub tulemus.

By in
402

Portree pildistamise teemal on kaks müüti, mida kohe asun ümber lükkama. Arvatakse, et tänapäeval on kõikvõimas digitaalne fototöötlus nii arenenud, et kõik on võimalik – juuksed kammida, huuled  värvida ja kulmud kitkuda. Kõik toimib arvutiekraanil valutult ja kiiresti. Teine müüt on see, et kui meik on tehtud veatult, siis fotograafil polegi vaja väga pingutada ei kaamera ega arvuti taga ja kaunid portreed tulevad iseenesest.

Asjaarmastajatest fotograafid pildistavad oma modelle sageli nii, et jumestajat ei kasutatagi. Meigi teeb sageli pildistatav ise. Milliseid vigu tehakse kõige enam? Esiteks on vaja kasutada õiget objektiivi. Portreeobjektiivideks kasutatakse enamasti pikema fookuskaugusega kui 50mm objektiive. Klassikalise portree objektiiv fookuskaugus on 85mm. Nikkoril on pakkuda kahte varianti: NIKKOR AF-S 85mm f/1.4G või siis veidi soodsama hinnaklassiga kuid väga hea kvaliteediga NIKKOR AF-S 85mm f/1.8G.

Teiseks on vaja arvestada kasutatava valgusega. Näiteks, kui kasutad pildistamisel välklambi valgust, siis tavaliselt on see valguse tüüp, mis paljud vead väga ilmekalt välja toob. Kuna tegemist on kontrastse valgusega ning tänapäevased objektiivid on ülihea teravusega, siis iga karvake, konarus nahapinnal jätab nurga alt langeva valguse puhul kontrastse varju. Kui jumestaja lükkab vastukarva meikides näol väikesed karvakesed püsti, siis fotol tuleb probleem tuntavalt esile. Sama moodi tooniva jumestuse kasutamisel on probleemseks alaks juuste piir. Kui jumestus lõppeb väga konkreetse joonena enne juuste piiri pole see üldse ilus ning pilditöötlusega selliste vigade parandamine on aeganõudev ja mitte alati parimat tulemust andev töö. Lisaks peab meigi tegemisel arvestama ka sellega, et lisaks näole jääb pildile ka kael, sõltuvalt riietusest ka õlad ja muidugi käed. Alles hiljuti leidsin pildistades end olukorra ees, kus tugeva jumestuse saanud näo kõrvale tekkisid kaadrisse ühtäkki täiesti valged käed…

Nüüd ka fotograafi enda rollist. Esiteks tuleb enne pildistamist juba kurssi viia, mis peab olema lõpptulemus, mida tahetakse saavutada. Fotograaf juhib olukorda! Oskus märgata võimalikke vigu juba pildistamise käigus on parem, kui püüda midagi fototöötlusega parandada. See kuidas valgus töötab kaasa modelliga ning ka jumestusega on fotograafi loomingu küsimus.

Meeste pildistamisel kasutatakse sageli kontrastsemat valgust ning jõulisemaid varje. Kuidas kirjeldada valgusega näo kuju, lisada mehelikkust. Fotograafi töö valgusega peab kokku langema pildil valitseva üldise emotsionaalsusega. Tumedad toonid ja sügavad varjud võivad rõhutada negatiivseid emotsioone, valgusküllane ja heledates toonides lisab positiivsust. Muide meigi pildistamisel kasutatakse ühte abivahendit, mida julgen soojalt soovitada. RoundFlash Ring Light on lisavahend, mida kasutatakse koos kiirvälguga. Sobib suurepäraselt koos välgu SB-700. Sobib ka uuema põlvkonna välklambiga SB-5000.

RoundFlash Ring Light kasutades saad pehme ja ühtlase valguse, mis valgustab modelli nägu igalt suunalt võrdselt. Selle tulemusena ei jää konarustele nahal enam varjude tekkimise võimalust. Jumestustööde korrektseks pildistamiseks ja eriti pehme valguse saavutamiseks modelli näole on see suurepärane vahend. Meeldiv on veel see, et teda on võimalik imepisikeseks kokku pakkida.

54321
(0 votes. Average 0 of 5)
Leave a reply