Christian Lalonde õpetab vaatama piiridest väljapoole

By in
427

6. aprillil on I AM PHTOGRAPHER Festival 2016 raames Tallinnas töötuba läbi viimas Kanadast pärit fotograaf Christian Lalonde.

Ühe osana oma muljetavaldavast repertuaarist on Christian kahel korral nimetatud “Kanada aasta kommertsfotograafiks”. Christian on WPPI väljaprintide konkursi kommerts/loomingulise kategooria esimees. Ta on üks vähestest, kes kuulub Legion Paper-i MOAB Masters-ite (valitud grupp fotograafe, keda ühendavad unikaalne visioon ja soov  printida oma töid Moab paberile) hulka ja hiljuti nimetati ta Dynalite VIP’ks. Ka XP PhotoGear kasutab tema tööd regulaarselt.

Christiani kogemused digitaalses pilditöötluses on silmapaistvad, ning tema töödes on sageli “värskeid tuuli”.  See, et pilditöötlusele kulub rohkem aega kui sessiooni pildistamisele, on Christiani arvates täiesti loomulik. Kõik sõltub muidugi, milline lõppeesmärk on valitud valmivale pildile. Kindlasti ei tohiks pildistamise ajal unustada ideed ja tulemust. Mitte hetkekski ei tasu lasta endasse suhtumist “Küll ma lahendan selle hiljem Photoshopis…”. Enamasti see, mis võtaks pildistades aega ühe minuti, selleks võib järeltöötluses kuluda 15 minutit või rohkemgi.

Küsisin Christianilt, et kas pole ohtlik oma kogemusi ja saladusi fotograafidele jagada? Cristiani arvates pole see oht ning ilmselt ei teki ka massiliselt juurde fotograafe, kelle pildid on Christiani stiilis. 15 aastat pilditöötlemise kogemust on andnud väga suure teadmiste pagasi. Pealegi on pilditöötluse areng niivõrd pidev, et pole võimalik samu stiile ja tehnikaid nagunii pikka aega ühte moodi kasutada.

Sama kehtib ka arutelude kohta, et kas digitaalne fotograafia välistab audentse tulemuse, kuna kõiki fotosid digitaalselt järeltöödeldakse. Piltide järeltöötlemine toimus ka analoogfotograafia ajal. Siis määras lõpptulemuse fotograafi poolt valitava filmi või fotopaberi tüüp, kasutatava keemia omadused. Nüüd tehakse kõike seda digitaalselt. Dokumentaalfoto puhul tuleks siiski lähtuda minimaalsest töötlusest ja hoiduda igasugustest manipulatsioonidest.

Digitaalses fotograafias on pidevalt õppida midagi uut. Selleks on lõputud võimalused kasutades internetti, lugedes fotograafiaajakirju ning jälgides teiste fotograafide töid. Christiani põhimõte õppimisest ja arengust on järgmine: “Päev kui ma arvan, et tean fotograafiast kõike, on päev, mil peaksin hakkama tegelema millegi muuga.”

Telli töötoa pilet.

54321
(0 votes. Average 0 of 5)
Leave a reply